Ένα γενικό blog με επικαιρότοτητα αλλά και με κάποια θέματα περισσότερο επιστημονικού ενδιαφέροντος.
Πλέον, στο κάτω μέρος της αρχικής σελίδας μπορείτε να βρείτε και διασκεδαστικά παιχνίδια!

toolbar powered by Conduit
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα καταστροφή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα καταστροφή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2008

Η ομολογία του Ειδικού Φρουρού και τα ΜΜΕ!

Δημοσιεύτηκε νωρίτερα σήμερα, η ομολογία του Ειδικού Φρουρού, που σκότωσε τον Αλέξανδρο:

«Γύρισα για τον τσαμπουκά»

Με απίστευτο κυνισμό περιέγραψε στους συναδέλφους του ο 37χρονος ειδικός φρουρός, Επαμεινώνδας Κορκονέας, τα όσα συνέβησαν το βράδυ του Σαββάτου στα Εξάρχεια. Ο διάλογος που ακολουθεί είναι αποκαλυπτικός για την προσωπικότητα του αστυνομικού που πυροβόλησε θανάσιμα το 15χρονο Αλέξανδρο.
- Γιατί επέστρεψες, αφού είχες δεχθεί την επίθεση;
- Γύρισα για τον τσαμπουκά. Βαρέθηκα να τρώω πέτρες και μην κάνω τίποτα.
- Γιατί πυροβόλησες;
- Φοβήθηκα για τη ζωή μου, ότι θα μου πάρουν το όπλο. Πυροβόλησα δύο φορές στον αέρα για εκφοβισμό και μία τρίτη μου «έφυγε» τη στιγμή που έβαζα το όπλο στη θήκη.
- Γιατί δεν κάλεσες ασθενοφόρο;
- Εκείνη τη στιγμή τα έχασα. Ήταν λάθος μου. Έχω μετανιώσει.

zougla.gr

Αυτή η ομολογία, αποκαλείται από το συγγραφέα του άρθρου στη Ζούγκλα, ως "κυνική".
Δεν αντιλέγω.. ο ειδικός φρουρός καταδικάζεται κι από μένα, απ΄τη στιγμή που γύρισε "για τον τσαμπουκά".
Αλλά δεν πρέπει να μας κάνει αίσθηση και το υπόλοιπο κομμάτι του διαλόγου;
"Βαρέθηκα να τρώω πέτρες και να μην κάνω τίποτα"... "Φοβήθηκα για τη ζωή μου, ότι θα μου πάρουν το όπλο."...
Γι΄αυτό τους έχουμε τους μπάτσους; Για να τους πετάμε πέτρες και να μην αντιδρούν;
Λογικό έ; Αφού δεν τους θεωρούμε ανθρώπους...

Και συνεχίζω επικολλώντας το υπόλοιπο άρθρο απ΄τη Ζούγκλα..:

Ο τραγικός θάνατος του δεκαπεντάχρονου δεν είναι η αιτία των επεισοδίων, είναι η αφορμή. Τις αιτίες τις γνωρίζουν όλοι. Όσοι διαδηλώνουν αλλά και οι άλλοι που σιωπούν ένοχα.

Στο τέλος, το λογαριασμό θα τον πληρώσουν οι συνήθεις ύποπτοι, αυτοί που φτιάχτηκαν για να πληρώνουν. Οι εισπράκτορες προς το παρόν θα περιμένουν στη γωνία να καταλαγιάσει ο κουρνιαχτός της αγανάκτησης, για να επιστρέψουν απερίσπαστοι στο θεάρεστο έργο τους.

Γνωρίζουν καλά ότι τα παιδιά που σπάνε είναι παιδιά του κόσμου, χωρίς ίδιες ευκαιρίες, χωρίς ελπίδα και το σημαντικότερο, χωρίς δικαίωμα στο όνειρο… Γι αυτό τα αφήνουν να σπάσουν, να ρημάξουν, ακόμα και να εγκληματήσουν εις βάρος της περιουσίας των άλλων θυμάτων τους, γιατί τα θύματα δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι μαζί.

Τι σημασία έχει αν το μαγαζί που κάηκε δεν έβγαζε ούτε τα έξοδά του, αφού έπρεπε να υπάρχει. Τι νόημα έχει εάν μια οικογένεια φυτοζωούσε πίσω από τέτοιο μαγαζί. Καμένο φαντάζει ωραιότερο, γιατί η σημερινή του εικόνα συντηρεί το σύστημα που ίσως δεν εξυπηρετούσε η χθεσινή ύπαρξή του.

Αυτή είναι και η τέχνη του συστήματος, το χαροκαμένο επιτηδευματία να τον εμφανίζει ως καμένο και αντί για τα διαχειριστικά του χάλια, να δείχνει τα χάλια των κουκουλοφόρων.

Το ευφυές σύνθημα σε τοίχο του Πειραιά «μαλάκα κουραμπιέ έρχονται Χριστούγεννα», τα λέει όλα…

"Μαλάκα κουραμπιέ έρχονται Χριστούγεννα"; Τί θέλει να πει ο ποιητής;

Να σας πω εγώ τί καταλαβαίνω... Για διάφορους λόγους, τα ΜΜΕ τα έχουν βάλει με την κυβέρνηση... το πιθανότερο είναι διότι οι περισσότεροι δημοσιογράφοι που βγήκαν απ΄το σύστημα όλα αυτά τα χρόνια, ήταν υποστηρικτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ... αλλά κάλλιστα θα δεκτώ χωρίς να με απασχολεί και το ενδεχόμενο πως η Ν.Δ. πράγματι δεν αξίζει...
Προσωπικά δε με ενδιαφέρει ποίος απ΄τους δύο θα κυβερνά μια και είναι όλοι τα ίδια σκ@*!

Όμως, ακριβώς επειδή τα ΜΜΕ τα έχουν βάλει με την κυβέρνηση, έψαχναν τον τρόπο να συσπειρώσουν τον κόσμο εναντίον της... Και πώς χτυπάς μια δεξιά κυβέρνηση; Το οικονομικό το ήξερες ότι θα είναι αυστηρό... Τη χτυπάς στην αστυνομία...
Η κίνηση του ειδικού φρουρού, τους έδωσε το άλλοθι... Το άλλοθι να επικροτήσουν τα επεισόδια βανδαλισμών στα κέντρα των Ελληνικών πόλεων... Το άλλοθι να μετατραπεί η χώρα σε εμπόλεμη ζώνη...

Κι ήταν εύκολο να γίνει αυτό... βλέπετε οι μπάτσοι, πάντα μας φταίνε..
Αν κατά τη διάρκεια επεισοδίων, οι μπάτσοι δείρουν τους "αντιεξουσιαστές", φταίει η αστυνομία, λόγω υπερβολικής βίας.
Αν πάλι, κατά τη διάρκεια επεισοδίων, οι "αντιεξουσιαστές" δείρουν τους μπάτσους, φταίει και πάλι, η ανίκανη αστυνομία.
Ρε μπας κι είμαστε εμείς που φταίμε κι ο κακός μας ο καιρός; Μπας και δεν είναι στραβός ο γιαλός αλλά στραβά αρμενίζουμε;;

Για συγκεντρωθείτε ρε παλικάρια..!! Τί σχέση έχει ο θάνατος του Αλέξανδρου, τον οποίο, ναι, να πενθήσουμε, με τις μολότοφ σ΄όλη την Ελλάδα, τα καμένα μαγαζιά και τις καμένες πολυκατοικίες;;
Τί σχέση έχει ο θάνατος του Αλέξανδρου, με το γεγονός πως ο πατέρας μου, εργαζόμενος στο κέντρο, έχει φτάσει να κινδυνεύει στην ίδια του την πόλη; Τί σχέση έχει ο θάνατος του Αλέξανδρου, με το γεγονός ότι καίγονται πανεπιστήμια; Για βοηθάτε με κι εμένα να καταλάβω!!

Ναι πράγματι... δεν ήταν η αιτία, παρά μόνο η αφορμή... Η αφορμή για κάτι καπηλευτές του λαού που φωλιάζαν τόσο καιρό ανάμεσά μας... Η αφορμή να καταλύσουμε κάθε έννοια δημοκρατίας σ΄αυτή τη χώρα...

Αλήθεια, είμαστε δημοκρατική, ή οχλοκρατική χώρα;

-Πως βρέθηκες μέσα στα επεισόδια;

Είδα το σκηνικό της δολοφονίας του πιτσιρικά στην τηλεόραση και σηκώθηκα και πήγα με το μηχανάκι μου στην πλατεία Εξαρχείων. Υπήρχαν γενικές αναταραχές και ομάδες που επιτίθεντο στους αστυνομικούς με κάθε μέσο. Βρήκα καδρόνια και μολότοφ, όποιος ήθελε πήγαινε μέσα στο Πολυτεχνείο όπου υπήρχαν μολότοφ στοιβαγμένες σε μια γωνία και έπαιρνε όσες ήθελε. Πήρα τέσσερις και τις έριξα σε μια διμοιρία. Οι δυο βρήκαν τους αστυνομικούς. Είδα πάνω από 4.000 μολότοφ να πέφτουν. Τα πράγματα τσουλούσαν μόνα τους. Από τη στιγμή που θα βρισκόσουν εκεί ακολουθούσες την εκρηκτική ατμόσφαιρα. Οι αστυνομικοί ήταν ψυχολογικά καταρρακωμένοι, ηθικά τσακισμένοι. Δεν είχαν αποφασιστικότητα, το έβλεπες στα μάτια τους.

-Πόσα άτομα περίπου ήσασταν μέσα στο Πολυτεχνείο;

-Το Σάββατο το βράδυ μπαινοβγαίναμε περίπου 150 άτομα. Την Κυριακή το μεσημέρι τα πράγματα ήταν πιο οργανωμένα. Ήμασταν περίπου 300. Μετά αφήσαμε το Πολυτεχνείο και μπήκαμε στην ΑΣΟΕΕ.

-Είσαι άτομο του αντιεξουσιαστικού χώρου ή αλλιώς "αναρχικός" όπως αποκαλούν όσους εμπλέκονται στα επεισόδια;

-Όχι καμία σχέση. Ούτε κουκουλοφόρος είμαι, ούτε αναρχικός, ούτε τίποτα από αυτά. Τα συναισθήματά μου με οδήγησαν εκεί. Ένιωσα αδικία, οργή και φόβο ότι τα παιδιά μου αύριο μεθαύριο μπορεί να είναι στη θέση του αδικοχαμένου Αλέξανδρου.

Πηγή: Zougla.gr

Τί μας λες ρε φίλε; Αν εσύ δεν είσαι "κουκουλοφόρος" τότε ποίος είναι; Εγώ;

Εξάρχεια: Σάββατο, 7/12/08 ώρα, 21.10

Ο Αλέξανδρος, ένας 15χρονος από το Ψυχικό, κοίτεται νεκρός στο πεζοδρόμιο.... Πιο πέρα, δύο ειδικοί φρουροί, απομακρύνονται προς το παρκαρισμένο επί της Χαριλάου Τρικούπη περιπολικό. Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, έχει μόλις τελειώσει.

Ο Υπουργός Εσωτερικών, δεν περιμένει. Ο ειδικός φρουρός, τηλε-καταδικάζεται ως δολοφόνος, πριν καν το ρολόι δείξει 10 μ.μ... Η πολιτεία ολόκληρη, είναι ανάστατη. Μέχρι ν΄αλλάξει η μέρα, κάθε άνθρωπος που "σέβεται" τον εαυτό του, βρίσκεται στους δρόμους. Η πρωτεύουσα φλέγεται, η υπόλοιπη χώρα ακολουθεί... Ο ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. για ακόμη μία φορά, επικροτεί τα επεισόδια, σε μια φλογερή ανακοίνωση τύπου περί "εν ψυχρώ δολοφονίας"

Λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα Κυριακής τα ΜΜΕ γράφουν [Newsroom]:

Νεκρός από σφαίρα ειδικού φρουρού της αστυνομίας έπεσε το βράδυ του Σαββάτου 15χρονος στην περιοχή των Εξαρχείων. Ο αστυνομικός πυροβόλησε όταν ομάδα νεαρών επιτέθηκε φέρεται να επιτέθηκε εναντίον του περιπολικού, στο οποίο επέβαινε με συνάδελφό του.
Ο ανήλικος διακομίστηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες που προέρχονταν από την Αστυνομία εναντίον του περιπολικού επιτέθηκε ομάδα 25 κουκουλοφόρων με πέτρες και ξύλα. Ωστόσο, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες από τον αντιεξουσιαστικό χώρο κάνουν λόγο για λεκτικό διαπληκτισμό των αστυνομικών με ομάδα νεαρών που πέταξαν μπουκάλια μπύρας εναντίον τους.
Μετά το τραγικό περιστατικό σήμανε συναγερμός. Αντιεξουσιαστές και διμοιρίες των ΜΑΤ συγκεντρώθηκαν στην ευρύτερη περιοχή των Εξαρχείων και του Πολυτεχνείου με αποτέλεσμα να ξεσπάσουν συγκρούσεις.
«Παραδειγματική τιμωρία» των υπαιτίων υποσχέθηκε λίγο αργότερα ο υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος μαζί με τον υφυπουργό Παναγιώτη Χηνοφώτη υπέβαλε την παραίτησή του, χωρίς όμως να γίνει δεκτή.

Παραδειγματική τιμωρία... κι όπως έχουν τα πράγματα ως τώρα, ο ειδικός φρουρός φέρεται να έχει πυροβολήσει προστατεύοντας τη ζωή του... Έχει όμως, ήδη καταδικαστεί.

Στα ξένα forums γράφονται γραμμές σαν τις παρακάτω:

I saw this today... in Athens. Can someone explain to me why this cop is not justified in shooting this kid? The kid was in the process on throwing a "fuel filled bomb" at the officers? Does this officer not have sufficient cause to believe that if this teens throws this bomb that the cop and anyone in the area might sustain serious injury or death? If you can't shoot someone who is trying to kill you then who can you shoot as a cop in Greece.

Greece @ forums.officer.com

Τί έγινε στ΄αλήθεια;

Η πρώτη ανακοίνωση της αστυνομίας αναφέρει:

«Περιπολικό αυτοκίνητο του Αστυν. Τμήματος Εξαρχείων στο οποίο επέβαιναν δύο (2) Ειδικοί Φρουροί δέχθηκε επίθεση στη συμβολή Χ. Τρικούπη και Ναυαρίνου, με ρίψη αντικειμένων από τριάντα (30) άτομα περίπου. Μετά την αρχική επίθεση, το πλήρωμα του περιπολικού στάθμευσε το αυτοκίνητο επί της οδού Χ. Τρικούπη (πλησίον αστυνομικής δύναμης) και κατευθύνθηκαν πεζή προς τους επιτιθέμενους για την σύλληψή τους.
Οι συγκεντρωθέντες, πάντα κατά τους ισχυρισμούς των Ειδικών Φρουρών, επιτέθηκαν εκ νέου στους δύο Ειδικούς Φρουρούς, οι οποίοι αντέδρασαν: ο μεν ένας δια ρίψεως χειροβομβίδας κρότου – λάμψεως, ο δε άλλος με χρήση του υπηρεσιακού του όπλου πυροβολώντας τρεις φορές, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του ανηλίκου, που μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Νοσοκομείο 'Ευαγγελισμός'».

Γιατί πυροβόλησε; Με ποίο δικαίωμα; Σύμφωνα με το νόμο, τον ίδιο νόμο που δεν ορίζει 'παραδειγματικές τιμωρίες' για κανένα έγκλημα, ο αστυνομικός απαγορεύεται να τραβήξει όπλο, αν πρώτα δε δεχθεί πυρά...

Βέβαια, εδώ δεν πρόκειται για αστυνομικό, αλλά για έναν κατά πολύ λιγότερο εκπαιδευμένο (από ψυχολογικής τουλάχιστον απόψεως) ειδικό φρουρό. Αλλά και πάλι, κανείς δε νοιάζεται. "Ο μπάτσος πρέπει να πεθάνει", "Θάνατος στους μπάτσους" και κατ΄επέκτασην "Θάνατος στους δεξιούς" κλπ, δε θα επεκταθώ, αν κι αυτό είναι ακριβώς το μεγάλο θέμα, ασχέτως που απ΄όλους έχει διαφύγει... Θα επανέρθω αφού κλείσουμε με τον αστυνομικό.

Ξημερώνει, με το καλό, Κυριακή κι οι πρώτες μαρτυρίες από τον 'αντιεξουσιαστικό χώρο', κάνουν σιγά σιγά την εμφάνισή τους στα ΜΜΕ... λίγο αργότερα ακολουθούνται από οπτικοακουστικό υλικό, και μαρτυρίες κατοίκων. Όλο και περισσότεροι δηλώνουν πως ο ειδικός φρουρός, στόχευε την ομάδα των νεαρών, και πως πρόκειται για φόνο, για λόγους εκδίκησης...

Τί έγινε τελικά; Ξέρουμε;

Η νέα εκδοχή, λέει, πως οι αστυνομικοί δέχτηκαν φραστική επίθεση, από ομάδα νεαρών, ανταπάντησαν, απομακρύνθηκαν, πάρκαραν το αυτοκίνητο 100 m παραπάνω, κι επέστρεψαν για εκδίκηση... Ένοχος λοιπόν ο ειδικός φρουρός. Το δικαστήριο δεν έχει αποφανθεί ακόμη, αλλά κανέναν δεν πειράζει.

Όπως κανένας δεν ενοχλείται από τους 10 αστυνομικούς (ΜΑΤ) και τους 4 πολίτες που έχουν τραυματιστεί κατά τη διάρκεια των επεισοδίων που καλά κρατούν από το Σάββατο το βράδυ, κι ήδη ξημερώνει Δευτέρα...

Η zougla.gr γράφει: "Πόλεμος για την δολοφονία του 15χρονου", και το επίμαχο αποδεικτικό στοιχειο:

Κι η δική μου άποψη..:

Δε διαμένω Ελλάδα αυτή την περίοδο, κι έτσι θα ασπαστώ την επικρατούσα γνώμη, άλλωστε έμαθα πως ο ειδικός φρουρός ομολόγησε κιόλας, ότι πράγματι ήταν φόνος, εκ προμελέτης θα πει το δικαστήριο, εν βρασμώ ψυχής θα έλεγα εγώ, αλλά για το παιδί δε νομίζω να κάνει ιδιαίτερη διαφορά, ή για την οικογένειά του... Το ερώτημα είναι, πώς φτάσαμε ως εκεί;

Ο Αλέξανδρος, ένα παιδί 15 χρονών, το οποίο μεγάλωσε στο Ψυχικό, από καλή οικογένεια, δύο γονείς αρχιτέκτονες, το οποίο φοιτούσε στο ακριβότερο ιδιωτικό σχολείο της χώρας (και θεωρητικά σε ένα από τα καλύτερα) - πηγή, συνάδελφος που τον είχε μαθητή - , έφτασε να βρίσκεται στα εξάρχεια και να διαπληκτίζεται με αστυνομικούς! Γιατί;;;

Δύο εκδοχές κυκλοφορούν στον αέρα αυτή τη στιγμή..:

  1. Ο Αλέξανδρος με την παρέα του, είχαν κατέβει στα Εξάρχεια για να τους κεράσει ο φίλος τους, Νικόλας, για την ονομαστική του εορτή, έξω από την καφετέρια, συναντήθηκαν με τους Ειδ. Φρουρούς.
  2. Ο Αλέξανδρος με την παρέα του, βρίσκονταν σε ένα Internet Café στην περιοχή, και βγαίνοντας συνάντησαν τους δύο Ειδικούς Φρουρούς.

Θα δεκτώ πως μία απ΄τις δύο εκδοχές είναι ορθή, αν και καμία δε μου στέκει, μια και δεν έχω δει πολλά γυμνασιόπαιδα από το συγκεκριμένο σχολείο (όπου για χρόνια δούλευα και γνώριζα οπτικά τους μαθητές), ή από το Ψυχικό να τριγυρνάνε στα Εξάρχεια, και είναι περιοχή που σύχναζα, ενώ για τα περί Internet Café, θα πω πως το B&B, το μεγαλύτερο NetCafe και από τα πιο διαδεδομένα στα Β.Π. βρίσκεται στην Ακαδημίας, πιο κοντά στην Κάνιγκος παρά στα Εξάρχεια.

Άλλωστε, ακόμη και για άλλο λόγο να είχαν κατέβει οι μικροί στην περιοχή, λίγο μας αφορά... Το ερώτημα είναι, πώς μια παρέα 15χρονων φτάνει να διαπληκτίζεται λεκτικά με τους αστυνομικούς; Μια παρέα παιδιών, από το πιο ακριβό σχολείο ή την πιο ακριβή γειτονιά (αναλόγως από πού ήταν η παρέα του) της χώρας..!! Μήπως αλλού πρέπει να κοιτάξουμε για να βρούμε τα λάθη μας;

Μήπως ακριβώς αυτές οι εκφράσεις τύπου "Μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι" είναι αυτές που πραγματικά κάνουν τη ζημιά στη νεολαία; Μήπως το γεγονός του ότι βαφτίζουμε τους βανδάλους 'αναρχικούς' και τους μπάτσους 'χρυσαυγίτες' είναι το μεγάλο μας πρόβλημα;

Ακόμη κι αν ο Ειδικός Φρουρός, δολοφόνησε εν ψυχρώ τον Αλέξανδρο, γιατί πρέπει να γίνει η χώρα παρανάλωμα του πυρρός; Γιατί καταστράφηκε το Πλαίσιο στη Στουρνάρη, ο Γερμανός και τα McDonalds στην Πατησίων; Γιατί εκτός απ΄το νεκρό παιδί, θέλαμε και μια ντουζίνα τραυματίες;

Γιατί τέλος πάντων, για να είναι ασφαλής αυτή η χώρα πρέπει να είναι έτσι;

Αλλά και πάλι, ούτε ασφαλής είναι, ούτε κι αναγνωρίζουμε ένα σημαντικό στοιχείο, πως κι οι "μπάτσοι" παραμένουν άνθρωποι, πολλές φορές με οικογένειες και παιδιά..! Τί σόι ατάκες είναι αυτές που ακούω συχνά "Όταν γίνεσαι μπάτσος παύεις να είσαι άνθρωπος και γίνεσαι γουρούνι";

Ρε πούστη μου, έχουμε κάτσει ν΄αναρρωτηθούμε ποτέ, μήπως, μήπως λέω, αυτή η κατάσταση είναι που καλλιεργεί το χάος και τους βανδαλισμούς;

Το βίωσα 5 χρόνια στη σχολή και το βιώνω και τώρα... Οι περισσότεροι "βανδάλοι", "αναρχικοί" και όπως αλλιώς θέλουμε να τους αποκαλέσουμε, είναι επαναστάτες χωρίς αιτία, με τα λεφτά του μπαμπά στο κομοδίνο, μετά την πορεία... Είναι "αριστεροί" που πηγαίνουν στην πορεία φορώντας All-Star Converse (αλήθεια, γιατί αυτά τα συγκεκριμένα παπούτσια δε θεωρούνται σύμβολο του καπιταλισμού; όταν η μόδα πλέον έχει καταλήξει να είναι μία συγκεκριμένη εταιρεία, ορίζοντας ακριβώς την έννοια του καπιταλιστικού συστήματος; ) και που τα σπάνε για ένα μόνο λόγο:

Για να κάνουν το κομμάτι τους... Γιατί πουλάει! Αντί να καταδικάσουμε λοιπόν, τον ειδικό φρουρό, μήπως θα έπρεπε να καταδικάσουμε, γι΄αρχή την πολιτεία που του έδωσε όπλο, και τον έστειλε ανεκπαίδευτο ψυχολογικά στους δρόμους, αλλά κι εμάς τους ίδιους που καλλιεργούμε αυτή την κατάσταση καταστροφής;

Και μήπως όλος ο ντόρος εξ΄αρχής, τα επεισόδια, η δημοσιότητα, οι "αναρχικοί", τα ΜΜΕ κι η ίδια η Πολιτεία, είναι κοράκια, που όρμησαν πάνω απ΄το πτώμα του παιδιού να βγάλουν κέρδος; Ευχαριστώ, πραγματικά όσους καταφέρουν να διαβάσουν το κατεβατό αυτό ως το τέλος... (Ως εδώ δηλαδή!) - Θα εκτιμούσα τα όποια σχόλιά σας...

Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

Άνθρωποι.

Κάθομαι στην ταράτσα, αγναντεύοντας την Αθήνα. Τί έχουμε φτιάξει; Τί έχουμε καταφέρει; Και γιατί;

Μπροστά μου βλέπω τον Υμηττό, κι ώς εκεί στις παρυφές του βουνού, κτήρια. Πυκνά γκρίζα κτήρια. Στα αριστερά μου, η Πεντέλη, κι ως εκεί, πυκνά γκρίζα κτήρια. Λίγο πράσινο στα όρια του τετραγώνου, όχι παραπάνω. Δε βλέπω αν συνεχίζει έτσι μέχρι τους πρόποδες του βουνού, μια και τα ψηλά κτήρια μου τους κρύβουν. Βλέπω όμως οικισμούς έως αρκετά ψηλά: Μελίσσια, Δήμος Πεντέλης κ.ά. Όχι βέβαια πως δεν ξέρω ότι πράγματι φτάνουν οι δήμοι κι οικισμοί, όχι μόνο μέχρι τους πρόποδες, αλλά και από την άλλη πλευρά της Πεντέλης.

Στα δεξιά πάλι; Ίσως να έβλεπα την Πάρνηθα, αν δε μου την έκρυβαν ψηλότερα κτήρια, σαν το The Mall Athens παραδείγματος χάριν. Φαίνεται μονάχα η κορυφή της, τόσο όσο χρειάζεται για να μπορέσω πέρυσι να παρακολουθήσω τη μανία της πυρκαγιάς που κατέκαψε το δρυμό. Κατηγορούμε το καζίνο; Ευτυχώς που ήταν αυτό, με τα ασφαλισμένα εκατομμύρια, να το προσέξουν, να ταμπουρωθούν εκεί, να μην καεί η Πάρνηθα ολόκληρη. Τί να κάνουμε; Έτσι είναι η ανθρώπινη απληστία, μονάχα με κυνισμό αντιμετωπίζεται. Έχει κάπως καλύτερη θέα όμως, οφείλω να ομολογήσω. Αρκετό πράσινο, σημαντικά περισσότερο, στα κοντινά τετράγωνα. Περνάν οι γραμμές του ΗΣΑΠ από το επόμενο τετράγωνο, κι ως εκ τούτου δεν μπόρεσαν να χτίσουν και πολλά! Κάτι όμορφο, και πατριωτικό, σε μια εποχή που ο εθνικισμός είναι ντεμοντέ, ασχέτως αν είναι υγιής ή στα όρια του εθνισμού, κυματίζει σε μία ταράτσα, μια μεγάλη, Ελληνική Σημαία.

Πίσω μου; Πίσω μου δε βλέπω τίποτα. Έναν τοίχο, της δικής μου ταράτσας, έτσι όπως είμαι καθιστός, έναν τοίχο της επόμενης, ψηλότερης, πολυκατοικίας, αν σηκωθώ. Πίσω τα κτήρια είναι ψηλότερα. Ο συντελεστής είναι μεγαλύτερος, το ύψωμα αυξάνει την απόσταση του εδάφους από το επίπεδο της θάλασσας. Ό,τι ακριβώς κάνει η δική μου πολυκατοικία στις μπροστινές κοντύτερες και χαμηλότερές της δηλαδή. Κρύβει τα πάντα.

Βλέπω κι ένα Luna Park όμως, τα γνωστά Αηδονάκια. Πού βρίσκεται; Στη διασταύρωση της Λεωφόρου Κηφισίας, με την Αττική Οδό. Δρόμοι, δρόμοι, δρόμοι... Για να κινούμαστε ανάμεσα στα γκρίζα, σήμερα, δημιουργήματά μας. Για να κινούμαστε, καταστρέφοντας με κάθε τρόπο τον πλανήτη μας, στην τσιμεντένια μεγαλούπολή μας.

Δε φαίνονται από εδώ που κάθομαι, μα είναι σίγουρο. Όπου κι αν στρέψω το βλέμμα μου θα δω πράγματα για τα οποία θα έπρεπε να νιώθουμε αποστροφή: Ναρκωτικά, βία, μίση, απάτες, καυσαέριο, σκουπίδια, μόλυνση. Σε μία πόλη σαν την Αθήνα όλα αυτά είναι καθημερινό φαινόμενο. Ο θάνατος από 21 μαχαιριές του δημοφιλή, ή μάλλον διάσημου, ηθοποιού Νίκου Σεργιανόπουλου, απασχόλησε το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης για μέρες ολόκληρες, ίσως εβδομάδες.

Ο θάνατος όμως, του άσημου νεαρού από το Παγκράτι, λόγω υπερβολικής δόσης, δεν είναι καν κάτι που θα μπορούσε να ειπωθεί στο νυχτερινό δελτίο ειδήσεων. Είναι ένα φαινόμενο καθημερινό, ένα φαινόμενο που κανέναν δεν εντυπωσιάζει και που οι επαναλήψεις του είναι τόσες, μέσα στις 24 ώρες της ημέρας, ώστε θα ήταν αδύνατον να ενημερώνεται ο κόσμος κάθε φορά γι΄ αυτό.
Τα τροχαία, στην Εθνική οδό, κάθε Πάσχα, Χριστούγεννα ή άλλη μεγάλη γιορτή, απασχολούν άπαντες, αντιθέτως με αυτά εντός των «τειχών» της πόλης. Όπως και το σχόλιο πως «αυτή θα είναι η μεγαλύτερη έξοδος των Αθηναίων». Τι υποκρισία! Μα λογικό δεν είναι να είναι η μεγαλύτερη; Αφού τα αυτοκίνητα πληθαίνουν! Πληθαίνουν γιατί είμαστε ανίκανοι να περπατήσουμε! Και πώς να το κάνουμε; Μένω στο Μαρούσι, σπούδαζα στη Ζωγράφου, δουλεύω στο Κρυονέρι! Κάναμε, μόνοι μας, τις αποστάσεις τεράστιες!

Στα πλαίσια της άνεσης, της τεχνολογίας, των μεγαλύτερων δυνατοτήτων δημιουργήσαμε έναν κόσμο που δε μας μένει τελικά χρόνος να απολαύσουμε όλα αυτά που μας παρέχεται η τεχνολογική δυνατότητα να έχουμε. Ακόμη και τα αυτοκίνητα μπορούσαν να είναι διασκέδαση. Τώρα, που τα γράφω αυτά, ένα Korando, πέρασε ταχύτατα ντριφτάροντας μέσα από το πάρκο, εδώ δίπλα, αδιαφορώντας για τη σκόνη που σηκώνει δυσκολεύοντας την ανάσα μας. Αδιαφορώντας ακόμη και για την περίπτωση να πέρναγε ένας πεζός, ό,τι λογικότερο να συναντήσεις σ΄ ένα τέτοιο χώρο. Γιατί τα λέω αυτά; Είμαι καλύτερος; Όχι! Κάθομαι εδώ και γράφω, γιατί η βενζίνη έχει φτάσει στο 1 Ευρώ και 30 λεπτά! Αλλιώς, θα είχα πάρει τ΄ αυτοκίνητο, και θα είχα ξεκινήσει για μια βόλτα προς τη Μαλακάσα μέσω Πάρνηθας! Το έχετε κάνει ποτέ; Είναι ένας υπέροχος, βουνίσιος δρόμος! Ίσως μία από τις ομορφότερες εντός Αθηνών διαδρομές! Θυμίζει κάτι από τις πλαγιές του Ταϋγέτου, του Ψηλορείτη, ή του Κίσαβου. Κανένα απ΄ αυτά βέβαια δεν μπορεί να με γεμίσει προσωπικά, όσο ένα καφεδάκι στο κεντρικό καφενείο, στις Πλάτρες του Τροόδους, στην πατρίδα μου, την Κύπρο. Τη διχοτομημένη πατρίδα μου, για την οποία οι σημερινοί πολιτικοί έχουν πάψει να ενδιαφέρονται. Τους γλύκανε το χρήμα. Το χρήμα του εμπορίου, από τις επενδυτικές ευκαιρίες στη γείτονα, το χρήμα της μίζας, από τα πετρελαϊκά λόμπυ και συμφέροντα, και άλλα πολλά!

Κινδυνεύω να γίνω κουραστικός, και το γνωρίζω. Αυτό άλλωστε ήταν εγνωσμένο από την αρχή. Κουραζόμαστε όταν μας λεν αλήθειες που δεν έχουμε διάθεση να αλλάξουμε! Δεν πήρα, είπα, το αυτοκίνητο, γιατί ακρίβυνε η βενζίνη! Αλήθεια, πώς ακρίβυνε; Έχει φτάσει 160 δολάρια το βαρέλι, ή ακόμη; Χμ… και τι ακριβώς είναι 160 δολάρια; Μήπως είναι 100 Ευρώ; Μήπως αυτό κάνει το αργό πετρέλαιο φθηνότερο σε σχέση με πρόπερσι; Μήπως κάποιος μας κλέβει; Ένα μυστήριο εύκολο να λυθεί.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, καλά κάνουν και μας κλέβουν! Ποίος φταίει που εμείς επιλέγουμε να στηριζόμαστε στο πετρέλαιο;; Το παράγουμε στο χωράφι μας και δεν τό ΄ξερα; Θα μπορούσαμε, αν το πετρέλαιο κι η βενζίνη που καταναλώνουμε, προέρχονταν από βιομάζα. Από φυτά δηλαδή σε καλλιέργειες βιοκαυσίμων, από σκουπίδια κ.ά. Είναι κάτι καλύτερο αυτό; Μονάχα, λίγο, αν και ακόμη ακριβότερο. Τι μπορούμε να κάνουμε; Γιατί Ελλάδα, με τον τόσο σου Ήλιο (που μόλις έδυσε παρεμπιπτόντως) δεν εκμεταλλεύεσαι τη φωτοβολταϊκή ενέργεια; Γιατί Ελλάδα με τους τόσους Ανέμους, δεν εκμεταλλεύεσαι τη δύναμη του Αιόλου; Γιατί δεν ξέρουμε καν, οι περισσότεροι, τι είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας; Και τι είναι, οι Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας; Είχα χθες μία συζήτηση, και κατάλαβα, πως υπάρχει ακόμη κόσμος που θεωρεί φωτοβολταϊκά, την τεχνολογία του Ηλιακού Θερμοσίφωνα!!

Ξέρετε γιατί δε θα πάμε μπροστά ποτέ; Όχι ως χώρα κι ως λαός! Δεν είμαι της αντίληψης πως οι άλλοι είναι καλύτεροι. Ως ανθρωπότητα, γιατί είμαστε καταδικασμένοι στη μοίρα μας; Γιατί πολύ απλά, είμαστε άπληστοι. Ό,τι θέλω, τώρα το θέλω. Έχω ανάγκη σήμερα, από έναν άνθρωπο για στήριγμα; Θα το αναζητήσω. Στην ανάγκη, δίνοντας ψευδείς δηλώσεις. Πόσες φορές δεν έχουμε κάνει κάποιον άλλο να νιώσει σημαντικός για μας, μόνο και μόνο γιατί έχουμε ανάγκη από συμπαράσταση εκείνη τη στιγμή; Πόσες φορές δεν έχουμε παραστήσει πως νοιαζόμαστε για τα προβλήματα κάποιου άλλου, απλά γιατί θέλουμε αυτός ο άλλος να μας βοηθήσει να λύσουμε τα δικά μας; Και τι κάνουμε όταν πετύχουμε το σκοπό μας; Ό,τι ξέρουμε καλύτερα! Τα σκουπίδια στον κάδο! Κι η σημερινή κοινωνία, έχει πολύ σκουπίδι βρε παιδί μου! Πολύ σκουπίδι!

Απληστία, το μεγαλύτερο ελάττωμα του ανθρώπου! Ο παράγοντας, που έχει καταδικάσει τον κομμουνισμό, το μόνο ίσως, πολίτευμα που αποζητά την ισότητα όλων. Μια και ίσοι, ποτέ δε θα είμαστε, η απληστία οδηγεί τους έχοντες την εξουσία, στην καταπίεση των υπολοίπων. Με σκοπό, τί άλλο φυσικά; Το Κέρδος! Είτε αυτό λέγεται, μίζα, μισθός, έσοδα από τις επενδύσεις.

Όλους και πάντοτε τα κέρδη μας ενδιαφέρουν. Κι ας ψευδόμαστε υπέρ του αντιθέτου. Κι ας προσπαθούμε να νιώσουμε καλά, ως τίμιοι κι αλτρουιστές, τα κέρδη μας νοιάζουν και μόνο αυτά! Κέρδη φανερά, ή κρυφά! Ξέρετε ποίο είναι το εγωιστικότερο όλων των συναισθημάτων; Η ερωτική αγάπη! Αυτή που θεωρούμε ως ό,τι καλύτερο έχουμε να προσφέρουμε, που μας κάνει να διαφέρουμε απ΄ τα «ρομπότ» είναι, στην πραγματικότητα, ό,τι χειρότερο έχουμε. Γιατί προκαλεί απαιτήσεις. Στον έρωτα και στον πόλεμο όλα επιτρέπονται δε λέμε; Ποίος είναι ο σκοπός του πολέμου; Το κέρδος! Του έρωτα; Μήπως η ανάγκη μας να νιώσει καλά ο αγαπημένος μας; Μα όχι φυσικά! Είναι η ανάγκη μας να νιώσει καλά ο αγαπημένος μας μέσω ημών! Γιατί ειδικά μέσω ημών; Μα είναι απλό! Γιατί έτσι θα νιώσουμε εμείς οι ίδιοι καλά! Εγωιστικό είν΄ το κίνητρο.

Πόσες φορές κάνατε κάτι καλό και προσπαθήσατε να το κρύψετε απ΄ τους πάντες; Κι αυτό, όχι από ντροπή. Τόσες λοιπόν, είναι οι φορές που φανήκατε πραγματικά αλτρουιστές! Για μένα, αυτός ο αριθμός, πάντως, είναι καμία!

Συμπέρασμα; Ένας κόσμος, γεμάτος ρόδες, καυσαέρια, κι ανθρώπους αλαφιασμένους, να τρέχουν πανικόβλητοι. Ένας κόσμος μολυσμένος, άσχημος αισθητικά, άχρηστος πραγματικά. Είναι άλλωστε γνωστό και το παράδειγμα του παγκοσμίου κλάσεως βιολιστή, πριν κάποιους μήνες στη Ν. Υόρκη. Πόσοι κατάλαβαν ποίος είναι; Κανένας φυσικά! Πόσοι έκατσαν να τον ακούσουν; Ε-Λ-Α-Χ-Ι-Σ-Τ-Ο-Ι.

Ας προσπαθήσουμε να αναγνωρίσουμε. Να πάψουμε να είμαστε αχάριστοι. Στους γύρω, συνανθρώπους μας, αλλά και στον πλανήτη μας. Ένα κείμενο παράξενο, μια κι αμφιβάλλω αν έχετε ποτέ σκεφτεί να συνδυάσετε την αισθηματική σας ζωή με την ανάγκη για ένα υγιεινότερο κόσμο, από πλευράς περιβάλλοντος, χρόνου κ.ά. Μα ένα κείμενο αληθινό, αφού τελικά, αν το καλοσκεφτούμε, τα τρία αίτια που μας ωθούν σε όλες τις ανεξαρτήτως είδους ζημιές, ηθικές βλακείες, και κυρίως καταστροφές, είναι κοινά: Εγωισμός – Απληστία – Αχαριστία.

Κυριακή 26 Αυγούστου 2007

Σε πύρινο κλοιό η Ελλάδα!!

Τις τελευταίες τέσσερις μέρες (23-26 Αυγούστου 2007) παρατηρούμε στη χώρα μας τραγικά γεγονότα! Όλη η Ελλάδα καίγεται. Από χτες το απόγευμα όλοι οι νομοί έχουν κυρηχθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Η πυροσβεστική κάνει ό,τι της είναι δυνατόν μα φαίνεται πως αυτό δεν είναι αρκετό!! Με μία νέα φωτιά ανά 15 λεπτά της ώρας, πράγματι, ποίος κρατικός μηχανισμός θα μπορούσε να ανταπεξέλθει; Πόσο μάλλον η Ελλάδα με τα γνωστά της προβλήματα!

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν οι φωτιές αυτές είναι αποτελέσματα εμπρησμού! Άνθρωποι δηλαδή προκαλούν εσκεμμένα αυτή την κατάσταση, μια κατάσταση που χτες (25 Αυγούστου 2007) στοίχισε τη ζωή σε 52 ανθρώπους, κατέστρεψε περιουσίες, δάση και ό,τι άλλο βρήκε η φωτιά στο διάβα της και βύθισε τη χώρα στο πένθος! Οι εστίες ξεπηδούν από παντού και η Π.Υ. είναι ανίκανη να αντιδράσει. Κάποιες χώρες (η Κύπρος, η Γαλλία και η Ιταλία) στείλανε ήδη σημαντική βοήθεια, που γίνεται ακόμη σημαντικότερη ως κίνηση αν λάβουμε υπ΄όψην πως οι Ιταλοί και οι Γάλλοι έχουν ακόμη τις δικές τους φωτιές να αντιμετωπίσουν ενώ και στην Κύπρο οι Θερμοκρασίες είναι ακόμη πάνω απ΄του 40° Κελσίου πράγμα που κάνει επίφοβη καθημερινά και την εκεί κατάσταση.

Δε θα αναφερθώ στις φωτιές που καίνε αυτή τη στιγμή καθώς δεν έχει νόημα, είναι αδύνατον να αναφέρω όλες τις υπάρχουσες εστίες πυρκαϊών.. Χτες το απόγευμα οι πυρκαϊές ανέρχονταν στις 129 ενώ μέχρι το βράδυ κάποιες έσβησαν αλλά πολύ περισσότερες νέες άναψαν. Αυτή τη στιγμή όπως και χτες καίγεται ολόκληρη η Πελλοπόνησος (χτες κάηκαν τα 2/3 και σήμερα ό,τι μένει) η Εύβοια, η Αιτωλοακαρνανία ακόμη και η Αθήνα (Λαύριο, Κερατέα, Μαρκόπουλο) ενώ χτες για ακόμη μία φορά φωτιές ξεκίνησαν στο κέντρο της πρωτεύουσας, στον Υμηττό καθώς και στην Πεντέλη.

Πραγματικά το να περιγράφονται οι σκηνές φρίκης που βιώνουν οι συμπολίτες μας είναι ανούσιο. Δεν ξέρω τί μπορούμε να κάνουμε και τί όχι, μα σίγουρα δεν πρόκειται να βοηθήει το να αλληλοφαγωνόμαστε! Το σχέδιο είναι εμφανώς μελετημένο και απόλυτα οργανωμένο. Δεν μπορεί από σύμπτωση να ξεκινούν ταυτόχρονα φωτιές σε όλη την Ελλάδα μεταξή 20.00 το βράδυ και 2.00 τα ξημερώματα! Δεν μπορεί πια όλες αυτές οι φωτιές να είναι έργα απλώς πυρομανών. Πρόκειται για ένα οργανωμένο έγκλημα. Άλλωστε κι ο αρχηγός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Ιταλίας ανέφερε πως τέτοια συχνότητα πυρκαγιών, και τέτοια καταστροφή σαν αυτή που συνέβει χτες στην Πελλοπόνησο δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στον κόσμο.
Είναι πραγματικά πιθανό ο σκοπός να είναι πολιτικός μια και παρόμοια κατάσταση προέκυψε το '81 όταν τα δύο ισχυρά κόμματα της χώρας ήταν σε αντίστοιχες θέσεις. Απ΄την άλλη, μερίδιο στις ευθύνες έχουν όλοι.. Και φυσικά πρώτοι οι Κυβερνώντες μια και έχουν κι αυτοί τα δικά τους λάθη. Αλλά αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να επιτραπεί σε οποιονδήποτε να εκμεταλλευτεί πολιτικά την κατάσταση καθώς ό,τι χειρότερο θα είναι αν πράγματι κάποιος εσκεμμένα προκάλεσε το χάος για τις πολιτικές του επιδιώξεις (και φωτογραφίζω τώρα την αντιπολίτευση χωρίς όμως να λέω πως όντως έχουν έτσι τα πράγματα καθώς ουδεμία απόδειξη έχω πως πράγματι ο σκοπός ήταν πολιτικός - μα μόνο λέω πως αν ήταν τότε η αντιπολίτευση έχει το μεγαλύτερο όφελος) να του δοθεί η εξουσία και να γελά εις βάρος των νεκρών.
Υπάρχει βέβαια και το εφιαλτικότερο σενάριο οι φωτιές αυτές να είναι ένα νέο είδος πολέμου. Ο φυσικός πλούτος της χώρας καταστρέφεται με άμμεσες βραχυχρόνιες ή μακροχρόνιες επιπτώσεις στον τουρισμό της χώρας. Οι καλλιέργειες καταστρέφονται ενώ ακόμη και η βιομηχανία είναι ανίκανη να λειτουργήσει. Το ρεύμα διακόπτεται συνεχώς και εκ περιτροπής στις επαρχιακές πόλεις ώστε να μην καταστραφεί και το δίκτυο της ΔΕΗ, πράγμα που είναι εμφανές ακόμη και στον αδαή πως θα οδηγήσει σε οικονομική παράλυση τη χώρα. Ταυτόχρονα η φωτιά δημιουργεί πρόσφυγες, καταστρέφει περιουσίες, αφήνει πίσω της νεκρούς.. Καταστρέφεται η ψυχολογία του λαού ενώ και η αντιμετώπιση της κατάστασης θα αποτελέσει επίσης ένα πολύ μεγάλο οικονομικό φορτίο για μια ήδη πονεμένη χώρα. Και το καλύτερο; Με τους εγωκεντρικούς πολιτικούς της χώρας και τις πολιτικές παρατάξεις οι οποίες μια και πλησιάζουν οι εκλογές είναι εμφανές πως ήδη ακόμη και μέσα στα γεγονότα, προσπαθούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά την κατάσταση δημιουργείται χάος, αταξία στην πολιτική αλλά και διχασμός του κόσμου...
Αλήθεια.. βλέπετε εσείς κανέναν πόλεμο που να μπορούσε να προξενήσει μεγαλύτερη καταστροφή σε μια χώρα; Δυστυχώς φοβάμαι πως πρόκειται για ένα νέο είδος πολέμου.

Κι ας επιμένουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί στις υποψίες εμπρησμού και στο οργανωμένο έγκλημα! Ποίος οικονομικός εγκληματίας ρε γαμώτο θα έκανε κάτι το οποίο δε θα του απέφερε κέρδος; Γιατί οικονομικό όφελος αυτή τη στιγμή δεν έχει κανείς στην Ελλάδα. Ή ποίος τρομοκράτης (πολιτικός εγκληματίας) θα προξενούσε τέτοια καταστροφή χωρίς μια προκύρηξη των θέσεών του.. χωρίς ένα "εγώ το έκανα" για να ξέρουμε και σε ποίον οφείλουμε την καταστροφή μας.. ;;;

Ειλικρινά δεν ξέρω τί μπορεί να γίνει για να σταματήσει, μα ακόμη χειρότερα δεν ξέρω ποία θα είναι η επόμενη μέρα, όταν και θα πρέπει να αποτιμηθεί το μέγεθος της καταστροφής! Ίσως πρόκειται για την πιο μαύρη σελίδα στην ιστορία της Ελλάδος. Γιατί πρόκειται για καταστροφή και του τόπου, δεν είναι μόνο οι περιουσίες, είναι και το περιβάλλον.. Είναι ολική καταστροφή! Μακάρι να την ξεπεράσουμε αν και δε βλέπω με ποίον τρόπο θα μπορούσε να γίνει αυτό.

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2007

Η καταστροφή στην Πάρνηθα

Ως γνωστόν πριν λίγες ημέρες (στις 28 Ιουνίου 2007) η Πάρνηθα έπιασε φωτιά η οποία ξεκινώντας απ΄τα Δαρδανέλια μαινόταν εκτός ελέγχου για πάνω από 20 ώρες καταστρέφοντας τα πάντα στο διάβα της. Μόνο όταν έφτασε στην κορφή όπου και βρισκόταν το Casino Mont Parnes, οι πυροσβέστες κατόρθωσαν να κερδίσουν την πρώτη μάχη και κατόπιν με τη βοήθεια του ανέμου και τη βροχή της επόμενης ημέρας να θέσουν τη φωτιά υπό έλεγχο.
Τί ζημιά προκλήθηκε;; Η πυρκαϊά κατέκαψε 38.000 στρέμματα δασικής έκτασης συμπεριλαμβάνοντας τα δύο τρίτα του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, και φυσικά το Ελαττοδάσος. Τί σημαίνει αυτό;;

Η ελληνική χλωρίδα περιλαμβάνει περίπου 6.000 είδη και υποείδη φυτών, από τα οποία περίπου 1.100 είναι ενδημικά, δηλαδή δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στη γη. Είναι μοναδική στην Ευρώπη για τον πλούτο της, αλλά και για τη μεγάλη αναλογία ενδημικών σε σχέση με την έκτασή της.
Για σύκριση ας αναφέρουμε πως:
H Γερμανία, με έκταση σχεδόν τριπλάσια της Ελλάδας έχει 2.400 είδη και 6 ενδημικά..
H Αγγλία με διπλάσια έκταση έχει 2.300 είδη και 16 ενδημικά

Με λίγα λόγια, η πανίδα της χώρας μας είναι η πλουσιότερη στην Ευρώπη, καθώς περιλαμβάνει πολύ μεγάλο αριθμό ζωικών ειδών σε σχέση με την γεωγραφική της έκταση.

Από τα ζώα που ζουν στην Πάρνηθα, 23 είδη πουλιών, 17 είδη θηλαστικών και 13 είδη ερπετών και αμφιβίων περιλαμβάνονται στα «Αυστηρά προστατευόμενα» είδη πανίδας της Σύμβασης της Βέρνης.
Επίσης, υπάρχουν 15 Απειλούμενα και 9 Τρωτά είδη, ενώ για τα πτηνά, έχουν παρατηρηθεί 10 είδη με σχετικά μικρή εξάπλωση στον κόσμο, που παρουσιάζουν όμως σημαντικούς πληθυσμούς στην Ευρώπη και 1 είδος που απειλείται.
Σύμφωνα τέλος με την Οδηγία 92/43, πέντε είδη ερπετών και 7 είδη θηλαστικών της Πάρνηθας περιλαμβάνονται στο Παράρτημα ΙΙ αυτής.

Προφανώς κάποια απ΄τα είδη αυτά έπαψαν πλέον να υπάρχουν. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τη χλωρίδα που καταστράφηκε (το Ελαττοδάσος π.χ. δεν μπορεί να αναγεννηθεί), ίσως μπορούμε να αντιληφθούμε το μέγεθος της καταστροφής.