Ένα γενικό blog με επικαιρότοτητα αλλά και με κάποια θέματα περισσότερο επιστημονικού ενδιαφέροντος.
Πλέον, στο κάτω μέρος της αρχικής σελίδας μπορείτε να βρείτε και διασκεδαστικά παιχνίδια!

toolbar powered by Conduit

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2008

Τώρα τους φταίει το ΔΟΛΑΡΙΟ!!

Τους παρακάτω υπολογισμούς, τους έπραξα στις 17 Ιουνίου, όταν η τιμή της βενζίνης στα πρατήρια ανέβαινε σα να υπήρχε αντίστροφη βαρύτητα φτάνοντας τα εκπλητικά νούμερα ακόμη και των 1,3 €/lt

Μετά από την επόμενη παρατήρηση ενός φίλου:

"Το 2000
1 $ = 1.2 € 1 βαρέλι πετρέλαιο = 60$
επομένως 1 βαρέλι = 72 €

Σήμερα 2008
1 $ = 0.62 € 1 βαρέλι γύρω στα 115$.
Επομένως 1 βαρέλι = 71,3 €
"

Υπολόγισα λοιπόν πως:

Ένα βαρέλι, περιέχει 159 λίτρα αργού πετρελαίου. Με 80 € / βαρέλι (που έχει φτάσει πλέον, 135 δολάρια) σημαίνει χονδρικά, 0,5 €/lt !

Πώς στο καλό αγοράζουμε τη βενζίνη τόσο ακριβά εμείς;;;;;;

Λόγω των απωλειών στα διυλιστήρια όμως, πρακτικά λαμβάνουμε ως εμπορεύσιμες ύλες πάνω κάτω μόλις τα 130 λίτρα. Ως εκ τούτου η τιμή ανεβαίνει στα 0,61 €/lt. Μαζί με την τεράστια ενεργειακή κατανάλωση των διυλιστηρίων, ας πούμε πως φτάνουμε στα 0,7 € / lt ! Κάπου εκεί, την πουλάνε τα διυλιστήρια... κατ΄ακρίβεια 0,75 την τελευταία φορά που τσέκαρα, 0,8-0,85 υποθέτω τώρα.

Σε αυτό μπαίνει ένας φόρος της τάξεως του 40%, δηλαδή πάμε στα 1,05 €/lt. Τί είναι το υπόλοιπο; Μέχρι τα 1,15 καθαρό κέρδος των εταιρειών, και από εκεί και πέρα κέρδος των πρατηρίων και ΦΠΑ!! Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες η βενζίνη είναι πιο ακριβή, λόγω μεγαλύτερων φόρων (η Νορβηγία π.χ. παρόλο που έχει δική της παραγωγή πετρελαίου, έχει θέσει φόρο της τάξεως του 75% για τη χρήση των παραγώγων του πετρελαίου), ενώ στις ΗΠΑ είναι πιο φθινή μια και ο φόρος είναι πολύ κάτω από το 20%!

Τότε, εισέπραξα την απάντηση, δια στόματος υπευθύνων (όχι πως τους είχα ρωτήσει.. αλλά ήρθε πάνω στην ώρα) πως έφταιγε, λέει, το γεγονός πως οι χώρες του ΟΠΕΚ δε μας επέτρεπαν να αγοράζουμε λαμβάνοντας υπ΄όψιν την ισοτιμία Ευρώ - Δολαρίου, αλλά αντίθετα, μας υποχρέωναν να λειτουργούμε σαν να ίσχυε πως 1 € = 1 $. (!) Άντε, ας κάνουμε πως το χάψαμε... διακρατικές συμφωνίες είναι αυτές...

Κι ερχόμαστε λοιπόν στο σήμερα που ένα βαρέλι κοστίζει 96 $

Αυτό λοιπόν σημαίνει, πως θα πρέπει να αγοράζουμε τη βενζίνη φθινότερα.. πολύ φθινότερα..! Πόσο φθινότερα; [(135-96)/135]*100%=28,89% (ο φόρος είναι ποσοστό επί της τιμής, οπότε "τρώει" κι αυτός τη μείωση..)!!! Πώς μεταφράζεται αυτό; Οι τιμές από το Μ.Ο. των 1,25 €/lt θα έπρεπε να πέσουν κατά 36 λεπτά, στα 0,89 €/lt..! Άντε να πούμε πως οι πρατηριούχοι, και οι εταιρείες δε θα χάσουν τα κεκτημένα των 10c/lt κέρδους... άντε να τα προσθέσουμε κι αυτούσια.. (να αυξήσουμε δηλαδή το κέρδος τους κατά 28%).

Πόσο μας κάνει αυτό; Η ανώτερη τιμή του μέσου όρου πώλησης της βενζίνης, αν πράγματι ήταν τα πράγματα όπως μας τα λέγανε το καλοκαίρι δε θα έπρεπε να ξεπερνά με τίποτα το 1,09 €/lt !! Πόσο πωλείται σήμερα; Σπανίως κάτω από 1,15... Τί συμβαίνει λοιπόν;

Πολύ απλά... η πτώση της τιμής του βαρελιού ως προς το δολάριο, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της ισχύος του Δολαρίου. Η οποία, επηρέασε και την ισοτιμία αυτού με το Ευρώ. Έτσι, σήμερα που 1 $ = 0,72 €, τα 96 $ μας κάνουν, 69 € το βαρέλι !! Δηλαδή η πτώση της τιμής της βενζίνης δεν είναι και τόσο φοβερή...

Κοινώς... ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ ΡΕΕΕΕΕ???

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου