Ένα γενικό blog με επικαιρότοτητα αλλά και με κάποια θέματα περισσότερο επιστημονικού ενδιαφέροντος.
Πλέον, στο κάτω μέρος της αρχικής σελίδας μπορείτε να βρείτε και διασκεδαστικά παιχνίδια!

toolbar powered by Conduit

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2008

Τέταρτη Τάξη στο Λύκειο!!!!!

Η "Επιτροπή Σοφών", που συστάθηκε στα πλαίσια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) για να εξετάσει τα προβλήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έβγαλε τα πρώτα της πορίσματα. Συζητούν για την αποδέσμευση των εισαγωγικών εξετάσεων από το απολυτήριο του Λυκείου, και τη δημιουργία ενός ακόμη, προπαρασκευαστικού, έτους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μεταξύ του Λυκείου και του Πανεπιστημίου.

Η επιτροπή, δε συζητά καθόλου την ολοκληρωτική κατάργηση των εξετάσεων, ούτε και την εναπόθεση της οργάνωσης αυτών στα πανεπιστήμια, αφού όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε από τα μέλη της, «τα Πανεπιστήμια, που ήταν παλαιότερα υπεύθυνα για τις Εισαγωγικές Εξετάσεις, συχνά λοιδωρούσαν»...

Η σκέψεις της επιτροπής κινούνται στην κατεύθυνση της διενέργειας των εξετάσεων από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τα πανεπιστήμια όμως, να καθορίζουν το καθένα τα μαθήματα βαρύτητας που αυτό θέλει...

Για την ακρίβεια, η επιτροπή έχει προτείνει ούτε λίγο ούτε πολύ, εννέα ριζικές αλλαγές στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση:

Σε εννέα προτάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατέληξε η «επιτροπή σοφών» η οποία εισηγείται, μεταξύ άλλων, κατάργηση των μετεγγραφών εσωτερικού, του ενός συγγράμματος, καθώς και μέτρα για τον περιορισμό του φαινομένου των «αιώνιων» φοιτητών.

Για τους «αιώνιους φοιτητές», η Επιτροπή προτείνει να περιοριστούν τα έτη φοίτησης σε 2 ή 3 περισσότερα από τα κανονικά. Για όσους έχουν οικονομικά προβλήματα προτείνουν «ανταποδοτικές υποτροφίες», δηλαδή να εργάζονται οι φοιτητές μέσα στα Πανεπιστήμια για κάποιες ώρες τον μήνα και να αμείβονται. Σε ειδικές περιπτώσεις ζητούν να θεσπιστεί δυνατότητα μερικής φοίτησης με όριο τον διπλό χρόνο σπουδών από τον κανονικό και διακοπής σπουδών για 1-2 χρόνια, που δεν θα προσμετρώνται στο όριο. Τονίζουν δε ότι η λύση αυτή πρέπει να ισχύσει μόνο για τους νέους φοιτητές.

Για τα συγγράμματα η Επιτροπή ζητά να μπει τέλος στο καθεστώς του ενός συγγράμματος και κάνει λόγο για «πρόχειρα και παρωχημένα συγγράμματα». Ζητά εκσυγχρονισμό των δικτύων υπολογιστών και πλήρη ιστοσελίδα για κάθε μάθημα. Προτείνει θέσπιση κουπονιών για την προμήθεια συγγραμμάτων της επιλογής του φοιτητή, μαζική προμήθεια συγγραμμάτων από τις Σχολές για δανεισμό στους φοιτητές και περιορισμό των δωρεάν νέων συγγραμμάτων, με σκοπό να εξοικονομηθούν πόροι για τις πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες.

Η Επιτροπή διαπιστώνει ότι η εισαγωγή υπεράριθμων φοιτητών μέσω ειδικών εξετάσεων, μετεγγραφών, κατατακτηρίων κ.λπ. δημιουργεί μεγάλα προβλήματα. Προτείνει σταθερό αριθμό εισακτέων ανά Τμήμα και μοναδική εξαίρεση να αποτελούν οι φοιτητές με ειδικές ανάγκες και οι πάσχοντες από σοβαρότατες ασθένειες. Με τον τρόπο αυτόν θα καταργηθεί το καθεστώς των μετεγγραφών. Για όσους είναι οικονομικά ασθενείς και σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους, προτείνει ανταποδοτικές υποτροφίες όπως στην πρώτη περίπτωση.

Για το πανεπιστημιακό άσυλο προτείνεται να οριοθετηθεί ώστε να υπηρετείται με τρόπο ουσιαστικό το υφιστάμενο δημοκρατικό κεκτημένο. Με άλλα λόγια η Επιτροπή δεν θεωρεί απαραίτητη η αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου: Αρκεί η αποτελεσματική φύλαξη του Πανεπιστημίου να ανατεθεί σε πανεπιστημιακούς φύλακες, οι οποίοι θα έχουν καθεστώς υπαλλήλου και θα υπάγονται απευθείας στον εκλεγμένο πρύτανη.

Ειδικό κεφάλαιο αφιερώνεται στην ανάδειξη των πανεπιστημιακών αρχών, όπου δίνεται έμφαση στη συμμετοχή των φοιτητών, που έχει προκαλέσει προβλήματα λόγω της εξάρτησης από τις φοιτητικές παρατάξεις. Προτείνει να γίνονται εκλογές για την ανάδειξη των εκλεκτόρων-φοιτητών παράλληλα με τις φοιτητικές εκλογές και όσο μικρότερη είναι η συμμετοχή τους στις εκλογές τόσο να μειώνονται οι εκλέκτορές τους. Εναλλακτικά, προτείνει καθολική ψηφοφορία των φοιτητών την ημέρα των εκλογών για τις διοικήσεις των ΑΕΙ και στη συνέχεια αναγωγή των αποτελεσμάτων στο ποσοστό συμμετοχής τους.

Ακόμη, η Επιτροπή δεν θεωρεί ότι πρέπει να επανέλθει η έδρα, προτείνει να συμμετέχουν υποχρεωτικά έγκριτοι πανεπιστημιακοί του εξωτερικού στα εκλεκτορικά σώματα για την εκλογή στη θέση του καθηγητή πρώτης βαθμίδας και θεωρεί ότι οι καθηγητές που είναι πλήρους απασχόλησης να γίνουν και αποκλειστικής με αύξηση μισθού. Ζητά ακόμα αύξηση της χρηματοδότησης και συμφωνεί με την τοποθέτηση «μάνατζερ» στα πανεπιστήμια, υπό την εποπτεία του αντιπρύτανη οικονομικών. Για τους φοιτητές που προέρχονται από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα ζητούν υποτροφίες, με την υποχρέωση να εξετάζονται επιτυχώς σε σημαντικό αριθμό μαθημάτων κάθε έτος. Επίσης προτείνεται η ίδρυση ως ανεξάρτητου γνωμοδοτικού οργάνου που θα λειτουργεί ως «διαμεσολαβητής» ανάμεσα στα ΑΕΙ και την εκάστοτε κυβέρνηση.

«Τα προβλήματα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στη χώρα μας, είναι σοβαρά και υπάρχει πιεστική ανάγκη να αντιμετωπισθούν με συγκεκριμένα μέτρα» αναφέρει η Επιτροπή και κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα των κολεγίων: «Η μεταρρύθμιση στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση, καθίσταται ακόμη πιο επιτακτική από τις τελευταίες εξελίξεις σε επίπεδο Ευρώπης. Μετά την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στην υπόθεση Βαλεντίνα Νέρι, κατά Ιταλίας (2003), η χώρα μας θα αναγκασθεί να αναγνωρίσει και τυπικά τίτλους σπουδών που χορηγούν κοινοτικά πανεπιστήμια τα οποία με ποικίλες επωνυμίες (κολέγια, κέντρα ελευθέρων σπουδών κ.α.) λειτουργούν αμφίβολης ποιότητας παραρτήματα στην Ελλάδα. Από την άλλη-κι αυτό είναι ίσως ακόμη σημαντικότερο- τα επόμενα τρία χρόνια η Ελλάδα δεν θα μπορεί επικαλούμενη το άρθρο 16 του Συντάγματος, να εμποδίσει την εγκατάσταση κοινοτικών Πανεπιστημίων στο έδαφός της».

«Κόντρα» με Γιαννάκου

Η Επιτροπή, που αποτελείται από τους πανεπιστημιακούς κ.κ. Ν.Αλιβιζάτο, Γ.Γραμματικάκη, Αθηνά Λινού, Ν.Μουζέλη, Γ.Παγουλάτο, Β.Παπάζογλου, Δ.Σωτηρόπουλο και Θ.Βερέμη ως πρόεδρο, ολοκλήρωσε πρόωρα το έργο της αφήνοντας αιχμές κατά της υπουργού Παιδείας, καθώς αισθάνθηκαν να παραγκωνίζονται από τις πρόσφατες εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας.

«Πρωτοβουλίες όπως το συζητούμενο νομοσχέδιο για την εκκλησιαστική εκπαίδευση και οι κατά καιρούς εξαγγελίες αποσπασματικών ρυθμίσεων, αιφνιδιάζουν την πανεπιστ

ημιακή κοινότητα, προκαταλαμβάνουν τη δημόσια συζήτηση και δεν συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων» σημειώνει η Επιτροπή.

Σημειώνεται ότι με κινητοποιήσεις στα πανεπιστήμια από τη νέα χρονιά προειδοποιούν οι πανεπιστημιακοί, των οποίων η συνδικαλιστική ηγεσία (ΠOΣΔΕΠ) εξέφρασε τη Δευτέρα την αντίθεσή της σε όλα τα πρόσφατα νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας και ζήτησε την κατάργησή τους.

news.in.gr

Ως "πυροτεχνήματα της κυβέρνησης" χαρακτήρισε τα σχέδια της επιτροπής ο καθ. Φυσικής της Σχολής Χημικών Μηχανικών κος Λ. Απέκης, αν και ως πρώην φοιτητής του, θα ήθελα να τονίσω στον κύριο Απέκη, πως κάθε αλλαγή θα αποτελεί πυροτέχνημα εφ΄όσον οι ίδιοι (οι καθηγητές) αρνούνται πεισματικά, να κάνουν ορθό μάθημα μέσα στην αίθουσα. Ας αναλογιστεί το ολόκληρο εξάμηνο που ήταν εξαφανισθής το 2003-2004 και κατόπιν, να βγει να μιλήσει για πυροτεχνήματα....

1 σχόλιο:

  1. ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΠΕΡΑΣΑ ΝΑ ΠΩ [PITSIFRIS]ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ IP ..ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΤΣΑΜΠΑ ΣΕ ΛΕΩ ΑΔΕΡΦΟ;ΤΩΡΑ ΘΑ ΣΕ ΛΕΩ BIG BROTHER - μαλλον ασχημο χιουμορ εχω μην το παρεις στραβα ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΓΙΑ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ
    ΠΑΝΤΑ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΩ ΜΕ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή